האסירים רוצים להצביע

    דוד קורצווייל | צילום: ויקיפדיה No Comments on האסירים רוצים להצביע
    23:57
    14.05.24
    אבי יעקב No Comments on חיסול ממוקד: פעילי חיזבאללה חוסלו בלב העיר צור

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מעטים יודעים זאת, אך למרות שלא נאסר במפורש על עצורים ואסירים להצביע לבחירות המקומיות – לכל האסירים, למעט אלה שבחופשה ביום הבחירות, לא מתאפשר להצביע. מדוע? "מפני שבבתי הכלא פשוט לא ערכו סידור מתאים שיאפשר את ההצבעה" כך אומרת עו"ד קליין אשר הגישה את העתירה לבג"צ.
    העתירה הדחופה להסדרת ההצבעה של האסירים בבחירות המקומיות הקרבות, הוגשה הבוקר בשמם של שלושה אסירים: אלעד ליברכט עצור השוהה בכלא ניצן, סרגיי מרליס השוהה בכלא רימונים, ויהושוע מלכי השוהה בכלא מעשיהו – באמצעות עו"ד חוה קליין ועו"ד אייל שמולביץ.
    העתירה מבקשת מבג"ץ שיורה למשרד הפנים להסביר מדוע לא נערכים סידורים אשר יאפשרו לאסירים להצביע לבחירות המקומיות שבפתח (בניגוד לבחירות הכלליות לכנסת), ולחלופין, שינקוט את הסידורים המתאימים להצבעת האסירים.
    לדברי עו"ד קליין, מניעת ההצבעה של אסירים לא נובעת ממגבלות חוקיות, מאחר שבחוק לא נאמר במפורש שלאסירים אסור להצביע אלא ממגבלות טכניות שלא הוסדרו במחדל של המדינה. אולם מגבלות טכניות אלו הוסדרו למשל אצל חיילים, שמספרם רב לאין ערוך ממספר האסירים בישראל – והם כן יכולים להצביע בבסיסיהם, הן לכנסת והן לרשויות המקומיות.
    אם תתאפשר הצבעת האסירים, הדבר עשוי להיות מכריע לגבי מספר רב של מועצות מקומיות ועיריות,  שהקרב בין המועמדים בהן צמוד.


    0 תגובות